Мої конспекти занять

     Тема: Виготовлення листівки «Ромашка»
     Мета: засвоєння знань про технологічну послідовність виготовлення виробу, добір матеріалів, виготовлення деталей аплікації за шаблоном, закріплення деталей аплікації методом приклеювання; формування вмінь копіювання малюнка на основу, добирання матеріалів, виготовлення деталей аплікації за шаблоном і закріплення їх методом приклеювання; уведення поняття «показник якості виробу»; розвиток просторової уяви, художнього мислення, окоміру; виховання акуратності, основ культури праці, поваги до людей творчих професій.
     Обладнання: проектор, екран, презентації та виставка листівок у техніці аплікації з використанням різних матеріалів, набір волокнистих матеріалів для виготовлення деталей аплікації, ножиці, шпильки, олівець, копіювальний папір, картон.
     Тип уроку: комбінований.

Хід заняття

     І. Організаційний момент
     II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Інтерактивний метод «Незакінчене речення»
1. Основними етапами створення виробу є…
2. В етап проектування входять…
3. Ескіз — це…
4. Виготовлення виробу включає такі процеси…
5. Спосіб кріплення деталей до основи залежить від…
6. Я знаю такі способи розмічання деталей на матеріалі…
    ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
    У святкові дні, на день народження, в інших урочистих випадках приємно одержати оригінальний подарунок, який можна створити своїми руками. Щоб зробити виріб якісно, треба знати послідовність технологічних операцій виконання.
     IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
     V. Вивчення нового матеріалу
     • Для чого призначена листівка?
     Розповідь учителя
     Листівка — це сувенір довільної форми, який виконує вітальну функцію. Малюнок на листівці можна створити не тільки пензлем, а й кольорами засушених рослин, соломкою, вишивкою. А ми створимо малюнок на листівці за допомогою аплікації з волокнистих матеріалів.
     Робота в парах (інтерактивна частина заняття)
Учні отримали листівки з різними видами оздоблення й у різних техніках виконання.
     Алгоритм роботи вчителя
1. Поділити дітей на пари.
2. Кожній парі роздати листівки з різними видами оздоблення.
3. Запропонувати учням поміркувати й відповісти на запитання:
• Який матеріал застосовувався для виготовлення листівки?
• Люди яких професій брали участь у створенні листівок?
     Гра «Вибери потрібне»
На дошці записані слова: монтажник, хлібороб, флорист, продавець, художник, вишивальниця, лікар.
     Словничок
Дизайнер — людина цієї професії створює нові, красиві, зручні речі.
Флорист — художник, який створює вироби за допомогою рослинного матеріалу.
Вишивальниця — людина, яка оздоблює вироби за допомогою вишивки.
2.  Поняття про показники якості виробу
Вибираючи готовий виріб, ми враховуємо його якість. Виконані нами вироби теж повинні відповідати певним ви могам.
• Який, на вашу думку, основний показник якості даних виробів? (Вони повинні бути красивими, естетично оформленими тощо)
3.  Проектування виробу
Листівка має невеликі розміри й площу зображення, тому ескіз не повинен бути складним.
Для тла візьмемо картон. Він може бути білим, кольоровим, тонованим. Деталі кріпитимуться до основи методом приклеювання. Волокнисті матеріали для виготовлення деталей аплікації добиратимуться за бажанням відповідно до ескізу.
     VI. Практична робота
Виконання аплікації
(Кількість додаткових деталей аплікації залежить від рівня підготовленості дитини.)
Інструменти й матеріали: ескіз, волокнисті матеріали для виготовлення деталей аплікації, ножиці, шпильки, олівець, копіювальний папір, картон, волокнисті матеріали, клей, сухий шматочок мила, лінійка, копіювальний папір, шаблони.
Вступний інструктаж
Учитель нагадує учням правила безпечної праці, виробничої санітарії та особистої гігієни під час виконання роботи.
Поточний інструктаж
Учитель звертає увагу учнів на:
• дотримання технологічної послідовності виготовлення листівки;
• робочу позу під час виконання роботи.
Загальні правила виробничої санітарії й особистої гігієни
1. Перед виконанням робіт ознайомитися з правилами безпечної праці та особистої гігієни, додержувати їх під час виконання робіт.
2. Усі роботи виконувати в робочому одязі.
3. Робочий одяг має бути охайним.
4. Під час виконання робіт сидіти слід прямо, на всій поверхні стільця, на відстані 10–15 см від краю стола. Відстань від очей до виробу, що виготовляється, повинна бути 30–35 см (неправильна робоча поза псує поставу, спричинює швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення).
5. Під час роботи світло має падати зліва або спереду.
6. Робоче місце тримати в чистоті й порядку.
VII. Підсумки уроку
Групи учнів представляють виставку виконаних робіт, учитель визначає кращі, звертає увагу на акуратність та естетичний вигляд, виставляє оцінки.
Домашнє завдання
• Покласти роботу під прес до повного висихання. Подарувати близьким.
• Підготувати інструменти та матеріали для вишивання.

   Тема: Аплікація з тканини. Види тканин та їх властивості. Розкрій тканини.    
     Мета: продовжити ознайомлення учнів з інструментами і пристосуваннями, необхідними для роботи з тканиною, прийомами безпечної роботи із ними; навчити виготовляти аплікацію з тканини; формувати навички правильної організації робочого місця під час роботи з тканиною; розвивати творчу уяву, фантазію, охайність; виховувати мотивацію до навчальної діяльності.    
     Обладнання: зразки виробів, зразки тканини, кольоровий картон, мереживо, кольорові стрічки, бісер, паєтки, клей, ножиці, пензлик, серветка для рук, мультимедійна дошка.

Хід заняття
     I. Організаційний момент
1. Привітання
     Доброго ранку,— мовлю за звичаєм,
     Доброго ранку,— кожному зичу я.
— Кому дозволено першим сісти?
— Дівчаткам.
— Так, спочатку — краса, а потім — сила.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
     II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми виготовимо аплікацію з тканини. Згадаємо види та властивості тканини, прийоми різання тканини та особливості її з’єднання з папером.
2. Вступна бесіда
— Згадаймо, що таке аплікація? (Відповіді учнів.)
— Сьогодні у техніці аплікації ми виготовимо коника із тканини.
4. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя. Мультимедійна презентація.
— Виконайте за малюнком аплікацію з ниток і тканини.
1. Приготуйте тканину і нитки різного кольору.
2. Виготовте лекала.
3. Обведіть контури деталей майбутнього виробу.
4. Виріжте деталі і наклейте їх на аркуш картону.
5. Прикрасьте коника за допомогою бісеру, паєток, смужок.
  ІІІ. Практична робота учнів Протягом роботи учнів звучать аудіозаписи інструментальних музичних творів.
     IV. Виставка та оцінювання робіт учнів

     V. Підсумок заняття — Подивіться, яких чудових коників ви зробили! — Які із них вам подобаються найбільше? Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар